Virajların efendisine titanyum egzoz

admin

Virajların babası olarak nam salan Audi S3 kısmen maskelenmiş. Izgara, alt kenarlar ve jantların üzerindeki turuncu renkli folyolar, bir tür görsel dikkat dağıtıcı olarak görev üstlenmiş.

Dijital kokpitte devir ve hız göstergeleri ortada bulunuyor. Bu aracın en büyük özelliği ise sistemi Audi RS 3 ve Golf R 20 Years modellerinden bilinen Tork Splitter’in (tork ayırıcı) bulunması.

Motor ısıtırken bile arka akstaki Tork Splitter’in (tork ayırıcı) dişlilerden oluşan kaslar sürücüye keyifle geriyormuş gibi hissi veriyor. Tork, arka tekerleklere değişken olarak dağıtılabiliyor ve buda virajlarda harikalar yaratıyor.

S3’ün maksimum hızı 250 km/s’de limitlendirilmiş. S3’ün doğal yaşam alanı tam da burası. Yani dolambaçlı yollar. Çünkü onun için asıl önemli olan şey günlük kullanım. Sportiflik ise sadece talep edildiğinde geliyor. Buna rağmen Audi mühendisleri, yeni S3’ü öncüsüne göre daha sportif hale getirmekten ve RS 3’e daha da yaklaştırmaktan kaçınmamışlar.

Yeni S3 artık Akrapovic titanyum egzozla sipariş edilebiliyor. Lastiklerde ise standart versiyonların dışında 2 tane de daha sportif seçenek sunuluyor. Bunlara, Dy- namic Plus adlı yeni sürüş modu da eklenmiş.

Bu modda turbo ön gerilimle çalışıyor, gaz kelebekleri daha uzun süre açık kalıyor ve motor daha fazla devir çeviriyor. Tüm bunlar torkun daha hızlı üretilmesini ve motor tepkilerinin iyileşmesini sağlıyor.

Tepkileri iyileştirmek için mühendisler şanzımana da müdahale etmişler. Daha kısa vites değişim süreleri, da ha hızlı kalkışlar sağlıyor. 100 km/s hıza 4,7 sn’de çıkıyor. Yani öncüsünden 0,1 sn.daha hızlı. Bu fark pek belirgin olmasa da, çift debriyajlı şanzımanın vites değişimlerindeki gecikmelerinin artık var olmadığını hissetmek mümkün. Güncel bir S3’e sahip olan biri, yenisine bindiğinde bunu hemen fark edecektir.

Elden geçirilen ön aksın iki kat daha fazla kambere (neredeyse 1,5 derece) sahip olması, daha iyi bir yol tutuş, daha hassas bir direksiyon ve daha güçlü frenler anlamına geliyor.

Bunun dışında S3, sürücüsü ne daha fazla inisiyatif veriyor: ESC Sport modunda araçla kısa driftler atmak mümkün. ESC tamamen kapatıldığında ise sürekli yanlayarak ilerleme olanağı sunuyor. Yeni S3, bir düğmeye basılarak günlük kullanım aracına dönüşebiliyor. Normal bir spor egzoz ve 18 inçlik standart lastikler de bunda faydalı oluyor.

Yorum yapın